onsdag 13. november 2013

Det e litt kjipt me skole av og te


Javel

Så nå er første "sutre" melding herved lagt ut!

Det e kjipt me skole av og te! Nå som de fleste klassetimene er over og raport skriving er i full gang så merker jeg presset. Har fått tilbake 4 skolearbeider og må dessverre rette ting på dem før jeg sender dem inn igjen til ny retting, men slik er livet. En kan ikke være god i alt men en kan alltids gjøre det beste enn kan.

Det er i tider som denne jeg tenker på "hvorfor gjør jeg dette?" "hvorfor skal jeg gidde?" og så må jeg minne meg selv på hvor heldig jeg er som faktisk har muligheten til å gå på skole og gjøre noe som jeg har veldig lyst til å jobbe med resten av livet og som jeg synes er viktig.

Jeg har også muligheten til å få studere i et land som jeg elsker på en skole som har et godt utdannings system og som bryr seg om eleven sine.

Har også flyttet opp til Ayr som betyr at jeg er mye nærmere skolen og som gjør det litt lettere å være sosial. Bor nå i et stort hus hvor vi er 6 folk som bor. Veldig greie folk :)

Var også så heldig at jeg fikk besøk for et par uker siden av min helsprø mor og hennes helsprøe venninne
Disse to heltene bar 64 kg med bøker, klær og knekkebrød med seg på to tog of et fly noe som det står respekt av (men dere hadde ikke trengt å pakke ned solkrem og shorts damer, det ER vinter i Skottland og)
 
Ellers er det lite som skjer her bortsett fra skolearbeid og atter skolearbeid.
Skal en liten tur ned for å besøke Granny på torsdag noe som alltid letter på humøret :)
 
Sånn ellers bortsett fra skole så har jeg begynt å telle fugler en søndag i måneden for å holde øye med fugle bestanden som igjen kan gi oss viktige pekepinner på hvordan miljøet forandrer seg både i negative og positive retning.
 Tatt på våren
 
Jeg vil gjerne avslutte bloggen min med en av mine Nye favoritt sitater
 
"Det har jeg aldri prøvd før, så det kan jeg klare" Pippi Langstrømpe
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar