fredag 28. mars 2014

Om å ha det bra

Hei hei

For de som lurer ja jeg lever enda. Jeg er ikke blitt spist av ville dyr (som det dessverre er lite av i Skottland :(  )
MEN jeg har hatt det SYKT travelt! Alt i alt siden januar har jeg hatt 12! oppgaver å levere inn en 20 min fremføring pluss 2 prøver så det har gått i et!
Har vært en sykt travel og litt frustrerende tid men jeg anser meg som rikelig heldig som har så mange fantastiske folk rundt meg som støtter og hjelper der det trengs.

Jeg var dessverre litt uheldig i forhold til rommet jeg leide og endte opp i en del utrivelige situasjoner som førte til at jeg avsluttet kontrakten min tidligere enn planlagt og har nå flyttet ned i campingvognen min igjen :)

Og det er her spørsmålet om å ha det bra kommer inn... Grunnen til at jeg skriver dette er at reaksjonene jeg veldig ofte får fra andre mennesker disse dagene (gamle så vel som unge) når jeg sier at jeg har flyttet ned i vogna igjen er... "ÅH det må være kaldt!", "fryser du ikke?" "er det ikke skummelt å være alene der nede?" "uff jeg ville ALDRI ha bodd i en campingvogn!" "er det ikke veldig fuktig i vogna?"

Så for de som lurer.... Her er svarene!

  • ÅH det må være kaldt! SVAR: Ja det er det
  • Fryser du ikke? SVAR: Nei. Jeg har en liten elektrisk vifte som jeg har på soverommet som jeg skrur på 5 min før jeg står opp, sånn ellers har jeg også en innbygd gassovn som jeg kan skru på og som varmer opp vogna ganske fort eneste er at varmen kan fort forsvinne på kvelden men hva har man ikke flis jakke og tøfler til?
  • Er det ikke skummelt å være alene der nede? SVAR: Er det ikke skummelt å være i byen med så mange potensielt farlige mennesker rundt omkring? Hvor stor er sjansen for at jeg kommer til å bli overfalt på en plass hvor veldig få folk befinner seg kontra å bli overfalt hvor mange folk befinner seg. For hvem gidder vel gå og "lete" etter noen å overfalle et sted hvor enn antar at ingen bor.... Jeg bare spør....
  • UFF jeg ville ALDRI bodd i en campingvogn! SVAR: Ingen tvinger deg! Det er mitt valg å bo her, ikke ditt!
  • Er det ikke veldig fuktig i vogna? SVAR: Ikke så mye som en kan forvente. Kan være litt rått i skoa når jeg tar dem på om morgenen og vinduene damper til visst jeg koker masse mat om gangen men det er aldri verre enn å lukke opp et vindu og lufte litt pluss det hjelper på luftsirkulasjonen som igjen hjelper på å holde varmen.
KONKLUSJON: Det er ikke så gale å bo i en campingvogn som folk skulle trodd MEN det spørs også på hvilken livsstandard en ønsker å leve med. Det som er viktig for meg i den livssituasjonen jeg er i er at:
  •  JEG føler meg trygg og vel hvor jeg bor,
  • at jeg er varm nok/ kan sette på varmen når jeg måtte trenge/ønske det
  • at jeg har internett tilgang tilgjengelig for å gjøre skolearbeid pluss et bord til å sitte ved
  • At jeg har folk i nærheten som jeg kjenner og kan snakke med.
  • At jeg har muligheten til å lage mat og har rent drikkevann
Det som dette innlegget bunner ned i er simple verdier enn har i hverdagslivet. Jeg skal helt ærlig si at hvis noen tilbydde meg en masse penger/reise/bil etc så ville jeg nok ikke sagt nei men i prinsippet så er jeg en stor tilhenger av å være fornøyd med det en allerede har og å nye av livet i både godt og vondt. For selv om penger kan gi glede så er det opp til hvert enkelt menneske å VELGE om de ønsker å være lykkelig.

Så akkurat nå VELGER jeg å være lykkelig i mitt lille hjem hvor jeg trives så godt :) <3 OG velkommen til de som måtte ønske det :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar