mandag 13. januar 2014

Nyttårs fortsett?

Jaha ja...
Da var det tilbake til hverdagen igjen. Hvor lesing, foredrag og frivillig jobbing og kjøretimer fyller dagen. Jeg skal være ærlig å si at denne termen (som varer til 15 mars) kommer til å bli hard. Vi har foredrag hele tirsdagen (9-5) halv dag onsdag og torsdag og full dag på fredag. Kanskje ikke så mye tenker du.... Men jeg kan love deg det blir hardt! Men en skal ikke være negativ om slike bagateller det er bedre å "Get on With it" som er blitt en av mine mange favoritt slagord.

Denne termen får vi nye fag som alltid er både kjekt å utfordrene.

Undervisning for bærekraftig utvikling
Databehandling og samling
Besøks ledelse
Marine miljøer: beskyttelse og ledelse
Ferskvanns studier: beskyttelse og ledelse
I tillegg skal vi ha et fag som er en slags halvtårs lang eksamen hvor vi skal bruke alle fagene vi har lært til å studere og vise at vi greier å se sammenhengen mellom fagene. Blir utrolig spennende! Det er nesten som å sette sammen et puslespill.

Ellers er jeg tilbake i fryseboksen som er blitt det nye kallenavnet på rommet mitt og prøver å komme inn i skolemodus igjen. Var rart å være tilbake men også veldig godt da det føles som å komme hjem når jeg er her. Rart å tenke på men slik er det bare.

Mine nyttårsforsett?


.............. Drumrole please....
 
 
 
Er å ikke ha et nyttårsforsett!
Hvorfor?
Fordi ordet nyttårsforsett er blitt et ord jeg dessverre har kommet til å forbinde med det å mislykkes. Allerede nå ser jeg status oppdateringer fra folk på facebook om at de allerede har mislykket i sine mål og det er trist.
 
MEN
 
Jeg har laget noe som jeg her vil velge å kalle nyttårsplaner©  som altså da er planer for det nye året. Det er ting jeg ønsker å få gjort/oppleve i løpet av året og det er INGEN stygg ulv (eller troll eller yeti) som kommer å biter meg i rauå om jeg ikke får det til.
 
Planen er som følger...
 
Få lappen (synonym med "få litt mer frihet"
car insurance
Dra  til Yorkshire dalene med min kjære far
 
Lære litt mere matte
MathsLogo1
 
Lage en villhage
Bug mansion. Credit: Sue Tatman
 
Besøke Iona (en øy i Skottland)
1 Sunset over Iona
 
Prøve go ape (tre klatring)
Bli medlem av Greenpeace
 
Bestå skolen :)
 
Det var alt for nå.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar