mandag 9. desember 2013

En togreise


Nå sitter jeg på toget på vei tilbake til Norge på juleferie. 10 uker har gått siden jeg forlot Norge for å begynne å studere Naturforvaltning i Skottland. 10 uker som har gått både fort og sakte. I løpet av de ukene har jeg hatt 8 rapporter, 2 presentasjoner og en prøve å gjøre ferdig så det har krevd masse effektiv og strukturert jobbing (noe som ikke er helt min sterkeste side) men jeg har greid det! Jeg venter på svar på 3 oppgaver men resten har jeg bestått! Det er en god følelse å kunne ta med seg videre på juleferie.

Men: karakterer og prestasjoner er ikke alt! Klart de viser at jeg kan oppgavene, men det er så mange andre ting som er viktigere i livet som lærdommen man tar med seg videre om hvordan en behandler andre.
Slike lærdommer som jeg har lært eller tatt med meg er:

 

·         Det er viktig å være seg selv

·         Baksnakking hjelper ingen

·         Innstilling er ofte like viktig som intelligens (sorry alle smarte folk)

·         Det er ikke bare du som er ensom, andre er også ensom. Ta initiativ og vær ensom sammen.

·         Frisk luft er viktig

·         Alle mennesker har en rett til et verdig liv

 

Så hva er planen videre? Det er et spørsmål som kommer til å bli besvart etter nyttår for nå tar jeg juleferie!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar